Mijn opname in Mijn Antonius

Op de verpleegafdelingen werken we met 'Mijn opname'. Dat is een onderdeel van Mijn Antonius, speciaal voor patiënten die in het ziekenhuis opgenomen zijn. In ‘Mijn opname’ ziet u elke dag wat er voor u is gepland. Ook kunt u een aantal zaken zelf regelen. Tegelijkertijd helpt u de verpleegkundigen op de afdeling om hun werk beter te verdelen, waardoor zij meer aandacht kunnen geven aan de patiënten die dit nodig hebben.
Hieronder leest u welke mogelijkheden 'Mijn opname' biedt en hoe u deze gebruikt.
Informatie over Mijn opname en de Mijn Antonius-app
Hoe krijg ik toegang tot 'Mijn opname'?
Als u wordt opgenomen op de verpleegafdelingen in ons ziekenhuis, dan krijgt u, vanaf 6 mei 2025, op de dag dat u wordt opgenomen toegang tot Mijn opname.
U krijgt onderstaande e-mail of pushbericht waarin staat dat wij u vragen om tijdens uw opname de Mijn Antonius-app te gebruiken.

Na het inloggen op Mijn Antonius, ziet u een scherm dat vergelijkbaar is met onderstaand voorbeeld. '

Nog makkelijker inloggen? Eenmaal met uw gebruikersnaam en wachtwoord ingelogd, kunt ook instellen dat u in het vervolg met een persoonlijke pincode, gezichtsherkenning of vingerafdruk wilt inloggen. U heeft wel altijd een sms-code nodig. Lees op de pagina Mijn Antonius-app hoe u dit doet.
- U ziet uw foto of initialen, de reden van uw opname en de datum van aankomst.
- U drukt op Meer info als u wilt zien welke diagnose(s) bij ons bekend zijn..
- Tijdens uw opname ziet u in Mijn Antonius het menu van 'Mijn opname' in plaats van uw gebruikelijke startpagina in Mijn Antonius. Als u wilt wisselen van scherm drukt u op de paarse knop 'Startpagina' rechtsboven.
Wat heb ik nodig?
Gebruikt u de Mijn Antonius-app?
Dan hoeft u niets te doen. U krijgt toegang tot 'Mijn opname' in Mijn Antonius, zodra uw verblijf op de verpleegafdeling begint.
Gebruikt u de Mijn Antonius-app nog niet?
Download de Mijn Antonius-app dan voor uw opname.
U gebruikt Mijn Antonius, maar gebruikt de app nog niet?
Download de Mijn Antonius-app in de playstore of appstore en log-in op de app.
U gebruikt Mijn Antonius nog niet?
Download de Mijn Antonius-app in de playstore of appstore en activeer daarna de toegang. Hiervoor heeft u een activeringscode nodig. Deze kunt u aanvragen via de app of in het ziekenhuis bij de polikliniek of de Centrale Receptie.
Meer weten over de Mijn Antonius-app?
Bekijk de webpagina over de Mijn Antonius-app.
Ik heb hulp nodig bij de Mijn Antonius-app. Bij wie kan ik terecht?
Heeft u hulp nodig bij het installeren of het gebruik van de app? Dan is het handig als u voor uw opname hulp vraagt. Op onze website vindt u deze informatie. U kunt ook contact opnemen met de Mijn Antonius Helpdesk of langsgaan bij de vrijwilligers van het informatiepunt Digitale Overheid.
Op de verpleegafdeling kunt u uw vraag ook aan de verpleegkundige stellen. Omdat het gebruik van Mijn opname nog nieuw is, kan het voorkomen dat wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden. In dit geval kijken we samen naar een oplossing of kunnen we u vragen om contact op te nemen met de collega’s van de Mijn Antonius Helpdesk. Zij helpen u graag.
Waarom zou ik 'Mijn opname' gebruiken?
In het St. Antonius Ziekenhuis werken we met Mijn opname in Mijn Antonius tijdens uw opname in het ziekenhuis. U heeft hiermee meer inzicht in wat er tijdens een opname gebeurt en u kunt via 'Mijn opname' een aantal zaken zelf regelen. Dit helpt verpleegkundigen om hun werk beter in te delen waardoor zij meer tijd hebben voor patiënten die dit nodig hebben.
Lees meer over Mission (Im)possible
Ben ik verplicht 'Mijn opname' te gebruiken?
Nee, dat bent u niet. U beslist zelf of u 'Mijn opname' gebruikt. Als u dit niet doet, dan verandert er niets. U krijgt de gebruikelijke verpleegkundige zorg.