Geboortezorg

Vervroegd ontslag met sondevoeding

Het St. Antonius Ziekenhuis is het eerste ziekenhuis in de regio dat gebruikmaakt van PreVOS (Prematuren Vervroegd Ontslag met Sondevoeding), zoals het zorgpad officieel heet.

Uniek in Nederland is het feit dat het ziekenhuis de ouders bijstaat door middel van videobellen. Kinderen die te vroeg worden geboren en nog niet zelfstandig kunnen drinken, blijven vaak nog een tijd in het ziekenhuis. Zodra het kan is er echter ook niets fijners dan weer naar huis te gaan. St. Antonius Geboortezorg biedt daarom de zorg 'vervroegd ontslag met sondevoeding', waarbij premature kindjes met sondevoeding eerder naar huis mogen.

Hieronder vind je meer informatie over hoe het werkt en wanneer het van toepassing is. Je kunt het ook thuis zelf uitprinten:

Folders

Daglijst

Wanneer je als ouders thuis sondevoeding aan jullie kindje geeft, heb je regelmatig contact met de zorgverlener. Om de zorgverlener goed te kunnen informeren over hoe jullie kindje drinkt houd je dagelijks een aantal gegevens bij.

Hiervoor gebruik een handige document dat je hebt ontvangen van Geboortezorg. Mocht je nieuwe exemplaren nodig hebben, download dan hier de Daglijst sondevoeding.

Te vroeg geboren baby's eerder naar huis met sondevoeding en videocontact.

Foto, collage van zwart-wit foto's van babies met zondevoeding