Tijdens uw opname, operatie of behandeling

Voedingsadviezen tijdens uw opname of behandeling

Alle maaltijden en tussendoortjes op onze verpleegafdelingen zijn speciaal afgestemd op herstel.

Eiwitrijke voeding draagt bij aan een beter en sneller herstel. Door meerdere kleine maaltijden op een dag te eten, worden belangrijke voedingsstoffen beter opgenomen.

Bekijk het filmpje met informatie en advies over eiwitrijke voeding tijdens uw opname​​​

De aangeboden maaltijden tijdens uw opname kunnen afwijken van hoe u gewend bent om te eten. Dit is bewust. Zo krijgt u zoveel mogelijk eiwitten binnen. Een beschuitje met jam heeft bijvoorbeeld maar 1 gram eiwitten terwijl het aangeboden schaaltje kwark ruim 14 gram eiwitten bevat. Een slimme keus dus!

Onze Roomservice-medewerkers bieden tijdens de dag op 6 momenten verschillende gerechten aan, zoals een voedzaam ontbijt, verse shakes en een smaakvolle avondmaaltijd. Onze medewerkers helpen u om een passende keuze te maken uit het aanbod.

voeding

Een dag in het ziekenhuis ziet er zo uit:

08.30 uur

Ontbijt (kwark met toppings, eitje, broodvariatie)

10.30 uur

Shake

13.00 uur

Lunch (belegd broodje, soep, salade)

15.00 uur

Snack

18.15 uur

Warme maaltijd

19.30 uur

Dessert en drankenronde

Dieetwensen

Natuurlijk zijn er patiënten met een dieet, allergie of persoonlijke eetwensen. In uw patiëntendossier staat welke voeding bij u past. Met deze informatie kunnen wij uw gerechten zorgvuldig samenstellen en u helpen bij het maken van de juiste keuzes.

Bezoek mag mee-eten

Uit onderzoek blijkt dat patiënten beter en met meer plezier eten als zij samen eten met bekenden. Goed eten, werkt positief op uw herstel. Daarom kan uw familie of partner tegen betaling mee-eten.

Klik hier om meer te lezen over eten en drinken in het St. Antonius Ziekenhuis