Blaasspoelingen - thuismonitoring
Na een TURT-behandeling kan uw arts met u afspreken dat u blaasspoelingen krijgt. In de periode dat u deze blaasspoelingen krijgt, houden wij uw gezondheid dan in de gaten via thuismonitoring. Dit betekent voor u dat u gegevens over uw gezondheid aan ons doorgeeft met de Thuismeten-app.
Op deze pagina snel naar
Waarom thuismonitoring?
Na een blaasspoeling is het belangrijk om complicaties, zoals een urineweginfectie, snel te ontdekken. Zo kunnen we tijdig onderzoeken of antibiotica nodig zijn en beoordelen of de volgende blaasspoeling kan doorgaan.
Waaruit bestaat thuismonitoring bij blaasspoelingen?
Als u kiest voor thuismonitoring, verwachten we van u dat u vragen(lijsten) via de Thuismeten-app beantwoordt en de informatie uit de app leest. De app bevat onder andere vragen over:
- uw temperatuur
- klachten bij het plassen
U wordt door uw arts aangemeld voor thuismonitoring als de blaasspoelingen beginnen.
- Het is belangrijk dat u zelf de datum van uw volgende blaasspoeling in de app invoert. Dit doet u onder het kopje 'Acties' -> Belangrijke momenten -> Datum van de blaasspoeling.
- Als de blaasspoelingen worden gestopt, geeft u dit aan in de app. U doet dit onder het kopje 'Zelfzorg'. De thuismonitoring wordt dan beëindigd.
Temperatuur meten
Gebruik uw eigen thermometer. Raadpleeg zo nodig de gebruiksaanwijzing.
App voor thuismonitoring installeren
- U ontvangt een e-mail van het St. Antonius Ziekenhuis op het opgegeven e-mailadres. De leverancier van de Thuismeten-app is Luscii.
- Als u de e-mail niet direct ziet, check dan uw spam of ongewenst inbox.
- U downloadt de Thuismeten-app op uw telefoon of tablet via de appstore (als u een iPhone heeft) of playstore (als u een Android telefoon heeft, bijvoorbeeld Samsung, Nokia of Huawai).
- U opent de Thuismeten-app en vult uw gebruikersnaam in die in de e-mail staat.
- Om de registratie te voltooien, ontvangt u per e-mail een controlecode. Vul deze code binnen 15 minuten in, anders verloopt de code en moet u zich opnieuw registreren.
- De thuismonitoringsverpleegkundige neemt telefonisch contact met u op om te vragen of de installatie van de app is gelukt en om eventuele vragen te beantwoorden.
- Let op: U krijgt een melding op de telefoon of tablet om u te helpen herinneren de vragenlijst in te vullen. Zorg er daarom voor dat meldingen via e-mail of push-berichten aanstaan. Hoe u dat doet, verschilt per telefoon en tablet. Bekijk hiervoor de handleiding van uw telefoon of tablet.
Contact opnemen
Uw vraag heeft spoed:
Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
Uw vraag heeft geen spoed:
- U stuurt een bericht in de Thuismeten-app via het kopje ‘berichten’. Wij nemen binnen twee werkdagen contact met u op, telefonisch of via de app.
- U neemt telefonisch contact op met team Thuismonitoring: 088 320 43 60. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden belt u de huisartsenpost. Bij levensbedreigende klachten belt u 112.
U heeft een technische vraag over de Thuismeten-app:
U belt Luscii support: 085 130 58 51. Dit is de leverancier van de Thuismeten-app. Bereikbaar tijdens kantooruren van 09.00 - 17.00 uur.
Vergoeding van uw zorg
Het beoordelen van uw gegevens via Thuismeten is onderdeel van uw zorg door het ziekenhuis. Hiervoor brengen wij kosten in rekening. Thuismeten wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.