Agenda-overzicht

Bijeenkomst voor mannen met prostaatkanker

Hoe gaat u om met prostaatkanker en hoe pakt u het leven weer op?

Voeg toe aan agenda
Movember

November staat in het teken van 'Movember': een maand waarin we stilstaan bij de gezondheid van mannen in het algemeen en bij prostaatkanker. Ook het  Prostaatkankercentrum van het St. Antonius Ziekenhuis doet mee. Samen met het Buddyhuis organiseren we op woensdag 13 november een avond exclusief voor mannen die prostaatkanker hebben (gehad).

Op deze avond gaat het niet over behandelingen en medische zaken maar over (samen)leven met ziek zijn. Wat maakt u allemaal mee? Welke vragen spoken door uw hoofd? Met welke emoties moet u leren omgaan? Hoe praat u erover? Hoe kunt u zich focussen op de dingen die er nog wel zijn? Hoe gaat u om met uw partner, gezien en vrienden.

Aanwezig zijn Ronald Sluiter en Kasper Klaarenbeek. Beiden hebben kanker en zullen praten over hun onzekerheden en kwetsbaarheden, hoe kanker onderdeel van hun leven is geworden en hoe ze hun leven weer hebben opgepakt. Zowel Ronald als Kasper hebben over hun ervaringen een boek geschreven. Daarnaast zal een mannelijke psycholoog vanuit zijn professionele blik tips en adviezen delen om gezond om te gaan met ziek-zijn.

Het programma is interactief; tussen 21.00 en 21.30 uur is er volop gelegenheid voor lotgenotencontact. Omdat we met mannen onder elkaar zijn, weten we zeker dat u veel (h)erkenning zult hebben. En oh ja, er mag ook gelachen worden!

• Wanneer: 13 november van 19.00 tot 21.00/21.30 uur
  • Waar: St. Antonius Ziekenhuis locatie Utrecht (auditorium).
  • Bent u erbij? Reserveer dan een plekje door een korte mail te sturen naar buddyhuis@antoniusziekenhuis.nl

Wordt u in een ander ziekenhuis behandeld? Dan bent u ook van harte welkom!