Uw digitale afspraakbevestiging
Direct zichtbaar in Mijn Antonius
Gebruikt u Mijn Antonius en is er een afspraak voor u ingepland bij een van onze poli's? Dan ontvangt u uw afspraakbrief en informatie ter voorbereiding op uw afspraak digitaal in Mijn Antonius. U krijgt geen papieren afspraakbrief via de post. Zo krijgt u uw brief altijd op tijd en het is beter voor het milieu.
Zo werkt het
Als onze medewerker een afspraak voor u heeft ingepland op de poli, ontvangt u in Mijn Antonius direct uw afspraakinformatie:
Stap 1: u ontvangt een e-mail en/of pushbericht
Zodra de poli een afspraak voor u heeft in gepland, ontvangt u een e-mail en/of pushbericht (op uw mobiel/tablet). Hierin vertellen we u dat er in Mijn Antonius informatie voor u klaar staat over uw afspraak. Klik op de link in dit bericht om in te loggen op Mijn Antonius in de afspraakinformatie te bekijken.
Stap 2: melding in uw tijdlijn
Op de startpagina in Mijn Antonius, ziet u in uw tijdlijn een melding staan dat er een afspraak is gepland. Klik op de melding om uw afspraakbrief te bekijken. Uw afspraakbrief vindt u ook via Menu > Berichten > Afspraakberichten.
Stap 3: afspraakinformatie in uw afspraakoverzicht
Via Menu > Overzicht afspraken komt u bij uw afsprakenoverzicht. Hier ziet u de belangrijkste afspraakinformatie, bijvoorbeeld bij welke poli uw afspraak is en op welke datum, tijd en locatie. Ook vindt u hier eventuele instructies, folders of vragenlijsten die u nodig heeft ter voorbereiding op uw afspraak. Deze informatie verschijnt 7 dagen voor uw afspraak ook op uw tijdlijn (op de startpagina van Mijn Antonius)
Veelgestelde vragen
Krijg ik van alle poli's een digitale afspraakbevestiging?
Van de meeste poli's krijgt u na 6 november een digitale afspraakbevestiging.
Van de volgende poli's en afdelingen ontvangt u uw afspraakbrief voorlopig per post:
- Dagbehandelingen
- Dialyse
- Endoscopie & Maag Darm Lever (MDL)
- Longgeneeskunde
- Nucleaire Geneeskunde
Wat is een tijdlijn?
Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u uw tijdlijn midden op de homepage/startpagina van Mijn Antonius. Hierin staan uw meest actuele berichten en afspraken op een rij. Het nieuwste bericht staat boven in de tijdlijn. Als u gemachtigd bent voor bijvoorbeeld uw kind(eren), dan ziet u ook die afspraken in de tijdlijn terug.
Via deze meldingen kunt u doorklikken naar nieuwe informatie: bijv. over afspraken, uitslagen, berichten van zorgverlener, afspraak voorbereiden e.d.
Ik heb 1 e-mail / pushbericht ontvangen, maar in Mijn Antonius zie ik dat er meerdere afspraken zijn gepland en zie ik meerdere afspraakbrieven. Klopt dat wel?
Ja, dat klopt. We willen u namelijk alleen e-mail of pushbericht sturen als dat echt nodig is. Daarom sturen we u maximaal 1 x per 8 uur een bericht over uw afspraak, tenzij u tussentijds bent ingelogd op Mijn Antonius.
Dat werkt zo:
- Heeft de poli een afspraak voor u ingepland? Dan ontvangt u een e-mail en/of pushbericht dat er informatie over uw afspraak klaarstaat in Mijn Antonius.
- Vervolgens plant een andere poli 2 uur later een tweede afspraak voor u in.
Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak niet ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u 1 e-mail of pushbericht. Daarmee weet dat er informatie beschikbaar is over uw afspraak. Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u daar dat er twee afspraken voor u zijn gepland.
Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak wel ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u over uw tweede afspraak wel e-mail of pushbericht. U heeft de informatie over uw eerste afspraak namelijk gezien toen inlogde, maar de informatie over uw tweede afspraak nog niet. Met een tweede bericht wijzen we u er daarom op dat er nieuwe informatie klaarstaat over een afspraak.
Krijg ik een e-mail en een pushbericht of een van de twee?
Gebruikt u
- Mijn Antonius op uw computer? Dan ontvangt u alleen een e-mailbericht.
- de Mijn Antonius-app op uw mobiele telefoon of tablet? Dan ontvangt u een pushbericht vanuit de Mijn Antonius-app en een e-mail. Ontvangt u liever één van de twee? Bij berichtinstellingen kunt u zelf instellen of u via een pushbericht of e-mail geïnformeerd wilt worden als er afspraakinformatie klaarstaat in Mijn Antonius.
Ik heb zelf een afspraak gemaakt via Mijn Antonius. Krijg ik dan ook een e-mail en/of pushbericht?
Nee, dan krijgt u geen e-mail of pushbericht over uw afspraak. U heeft bij het plannen immers zelf gekozen bij welke poli u een afspraak wilt inplannen en op welke datum en tijd en bent hier dus al van op de hoogte.
Wel ziet u uw afspraak terug in uw afspraakoverzicht, via Menu > Overzicht afspraken.
Krijg ik ook een e-mail of pushbericht als mijn afspraak wijzigt?
Ja, u krijgt bij de volgende wijzigingen een e-mail of pushbericht:
- als de datum, locatie, tijd van uw afspraak verandert.
- als het type verandert, bijv. van een afspraak in het ziekenhuis naar een telefonische afspraak of een videoafspraak.
Ik krijg teveel e-mails/pushberichten vanuit Mijn Antonius. Kan ik dit aanpassen?
Ja, dat kan. U kunt via Menu > Berichtinstellingen (in de Mijn Antonius-app via Menu > accountinstellingen> contactvoorkeuren) voor verschillende onderdelen zelf instellen of u wel of geen bericht wilt ontvangen en op welke manier (e-mail/pushbericht). Omdat het belangrijk is dat u op de hoogte bent van uw afspraken, kunt u de berichten over uw afspraken niet uitzetten.
U kunt uw communicatievoorkeur instellen voor berichten over:
- afspraken;
- berichten van uw zorgverlener/van het ziekenhuis;
- onderzoeksuitslagen en herhaalrecepten;
- vragenlijsten die voor u klaarstaan;
- taken die voor u klaarstaan.
Ik heb en naaste gemachtigd voor toegang tot mijn Mijn Antonius-omgeving. Ontvangt mijn naaste dan ook e-mails/pushberichten en informatie over mijn afspraken?
Ja, degene die u heeft gemachtigd krijgt ook een e-mail of pushbericht als er een afspraak voor u is ingepland en kan in Mijn Antonius ook uw afspraakbrief en -informatie bekijken.
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
- U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
- Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
- Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
- Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
- U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.