Zo gebruikt u Mijn Antonius

Uw digitale afspraakbevestiging

Direct zichtbaar in Mijn Antonius

Digitale afspraakbevestiging

Gebruikt u Mijn Antonius en is er een afspraak voor u ingepland bij een van onze poli's? Dan ontvangt u uw afspraakbrief en informatie ter voorbereiding op uw afspraak digitaal in Mijn Antonius. U krijgt geen papieren afspraakbrief via de post. Zo krijgt u uw brief altijd op tijd en het is beter voor het milieu.

Zo werkt het

Als onze medewerker een afspraak voor u heeft ingepland op de poli, ontvangt u in Mijn Antonius direct uw afspraakinformatie:

Stap 1: u ontvangt een e-mail en/of pushbericht

Zodra de poli een afspraak voor u heeft in gepland, ontvangt u een e-mail en/of pushbericht (op uw mobiel/tablet). Hierin vertellen we u dat er in Mijn Antonius informatie voor u klaar staat over uw afspraak. Klik op de link in dit bericht om in te loggen op Mijn Antonius in de afspraakinformatie te bekijken.

e-mail of pushbericht in Mijn Antonius

Stap 2: melding in uw tijdlijn

Op de startpagina in Mijn Antonius, ziet u in uw tijdlijn een melding staan dat er een afspraak is gepland. Klik op de melding om uw afspraakbrief te bekijken. Uw afspraakbrief vindt u ook via Menu > Berichten Afspraakberichten

Melding over een geplande afspraak in Mijn Antonius
Melding in uw tijdlijn
Afspraakbrief in Mijn Antonius
Uw afspraakbrief in Mijn Antonius

Stap 3: afspraakinformatie in uw afspraakoverzicht

Via Menu Overzicht afspraken komt u bij uw afsprakenoverzicht. Hier ziet u de belangrijkste afspraakinformatie, bijvoorbeeld bij welke poli uw afspraak is en op welke datum, tijd en locatie. Ook vindt u hier eventuele instructies, folders of vragenlijsten die u nodig heeft ter voorbereiding op uw afspraak. Deze informatie verschijnt 7 dagen voor uw afspraak ook op uw tijdlijn (op de startpagina van Mijn Antonius)

Afspraakoverzicht in Mijn Antonius

Veelgestelde vragen

Van de meeste poli's krijgt u na 6 november een digitale afspraakbevestiging. 

Van de volgende poli's en afdelingen ontvangt u uw afspraakbrief voorlopig per post:

  • Dagbehandelingen
  • Dialyse
  • Endoscopie & Maag Darm Lever (MDL)
  • Longgeneeskunde
  • Nucleaire Geneeskunde

Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u uw tijdlijn midden op de homepage/startpagina van Mijn Antonius. Hierin staan uw meest actuele berichten en afspraken op een rij. Het nieuwste bericht staat boven in de tijdlijn. Als u gemachtigd bent voor bijvoorbeeld uw kind(eren), dan ziet u ook die afspraken in de tijdlijn terug. 

Via deze meldingen kunt u doorklikken naar nieuwe informatie: bijv. over afspraken, uitslagen, berichten van zorgverlener, afspraak voorbereiden e.d. 

Tijdlijn in Mijn Antonius

Ja, dat klopt. We willen u namelijk alleen e-mail of pushbericht sturen als dat echt nodig is. Daarom sturen we u maximaal 1 x per 8 uur een bericht over uw afspraak, tenzij u tussentijds bent ingelogd op Mijn Antonius.

Dat werkt zo:

  • Heeft de poli een afspraak voor u ingepland? Dan ontvangt u een e-mail en/of pushbericht dat er informatie over uw afspraak klaarstaat in Mijn Antonius.
  • Vervolgens plant een andere poli 2 uur later een tweede afspraak voor u in. 

Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak niet ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u 1 e-mail of pushbericht. Daarmee weet dat er informatie beschikbaar is over uw afspraak. Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u daar dat er twee afspraken voor u zijn gepland. 

Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak wel ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u over uw tweede afspraak wel e-mail of pushbericht. U heeft de informatie over uw eerste afspraak namelijk gezien toen inlogde, maar de informatie over uw tweede afspraak nog niet. Met een tweede bericht wijzen we u er daarom op dat er nieuwe informatie klaarstaat over een afspraak. 

Gebruikt u

  • Mijn Antonius op uw computer? Dan ontvangt u alleen een e-mailbericht. 
  • de Mijn Antonius-app op uw mobiele telefoon of tablet? Dan ontvangt u een pushbericht vanuit de Mijn Antonius-app en een e-mail. Ontvangt u liever één van de twee? Bij berichtinstellingen kunt u zelf instellen of u via een pushbericht of e-mail geïnformeerd wilt worden als er afspraakinformatie klaarstaat in Mijn Antonius.

Nee, dan krijgt u geen e-mail of pushbericht over uw afspraak. U heeft bij het plannen immers zelf gekozen bij welke poli u een afspraak wilt inplannen en op welke datum en tijd en bent hier dus al van op de hoogte. 

Wel ziet u uw afspraak terug in uw afspraakoverzicht, via Menu > Overzicht afspraken

Ja, u krijgt bij de volgende wijzigingen een e-mail of pushbericht:

  • als de datum, locatie, tijd van uw afspraak verandert.
  • als het type verandert, bijv. van een afspraak in het ziekenhuis naar een telefonische afspraak of een videoafspraak.

Ja, dat kan. U kunt via Menu > Berichtinstellingen (in de Mijn Antonius-app via Menu > accountinstellingen> contactvoorkeuren) voor verschillende onderdelen zelf instellen of u wel of geen bericht wilt ontvangen en op welke manier (e-mail/pushbericht). Omdat het belangrijk is dat u op de hoogte bent van uw afspraken, kunt u de berichten over uw afspraken niet uitzetten. 

U kunt uw communicatievoorkeur instellen voor berichten over:

  • afspraken;
  • berichten van uw zorgverlener/van het ziekenhuis;
  • onderzoeksuitslagen en herhaalrecepten;
  • vragenlijsten die voor u klaarstaan;
  • taken die voor u klaarstaan.

 

Ja, degene die u heeft gemachtigd krijgt ook een e-mail of pushbericht als er een afspraak voor u is ingepland en kan in Mijn Antonius ook uw afspraakbrief en -informatie bekijken.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 

    Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon? 

    De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.

    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven