Uw digitale afspraakbevestiging
Direct zichtbaar in Mijn Antonius

Gebruikt u Mijn Antonius en is er een afspraak voor u ingepland bij een van onze poli's? Dan ontvangt u uw afspraakbrief en informatie ter voorbereiding op uw afspraak digitaal in Mijn Antonius. U krijgt geen papieren afspraakbrief via de post. Zo krijgt u uw brief altijd op tijd en het is beter voor het milieu.
Zo werkt het
Als onze medewerker een afspraak voor u heeft ingepland op de poli, ontvangt u in Mijn Antonius direct uw afspraakinformatie:
Stap 1: u ontvangt een e-mail en/of pushbericht
Zodra de poli een afspraak voor u heeft in gepland, ontvangt u een e-mail en/of pushbericht (op uw mobiel/tablet). Hierin vertellen we u dat er in Mijn Antonius informatie voor u klaar staat over uw afspraak. Klik op de link in dit bericht om in te loggen op Mijn Antonius in de afspraakinformatie te bekijken.

Stap 2: melding in uw tijdlijn
Op de startpagina in Mijn Antonius, ziet u in uw tijdlijn een melding staan dat er een afspraak is gepland. Klik op de melding om uw afspraakbrief te bekijken. Uw afspraakbrief vindt u ook via Menu > Berichten > Afspraakberichten.


Stap 3: afspraakinformatie in uw afspraakoverzicht
Via Menu > Overzicht afspraken komt u bij uw afsprakenoverzicht. Hier ziet u de belangrijkste afspraakinformatie, bijvoorbeeld bij welke poli uw afspraak is en op welke datum, tijd en locatie. Ook vindt u hier eventuele instructies, folders of vragenlijsten die u nodig heeft ter voorbereiding op uw afspraak. Deze informatie verschijnt 7 dagen voor uw afspraak ook op uw tijdlijn (op de startpagina van Mijn Antonius)

Veelgestelde vragen
Krijg ik van alle poli's een digitale afspraakbevestiging?
Van de meeste poli's krijgt u na 6 november een digitale afspraakbevestiging.
Van de volgende poli's en afdelingen ontvangt u uw afspraakbrief voorlopig per post:
- Dagbehandelingen
- Dialyse
- Endoscopie & Maag Darm Lever (MDL)
- Longgeneeskunde
- Nucleaire Geneeskunde
Wat is een tijdlijn?
Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u uw tijdlijn midden op de homepage/startpagina van Mijn Antonius. Hierin staan uw meest actuele berichten en afspraken op een rij. Het nieuwste bericht staat boven in de tijdlijn. Als u gemachtigd bent voor bijvoorbeeld uw kind(eren), dan ziet u ook die afspraken in de tijdlijn terug.
Via deze meldingen kunt u doorklikken naar nieuwe informatie: bijv. over afspraken, uitslagen, berichten van zorgverlener, afspraak voorbereiden e.d.

Ik heb 1 e-mail / pushbericht ontvangen, maar in Mijn Antonius zie ik dat er meerdere afspraken zijn gepland en zie ik meerdere afspraakbrieven. Klopt dat wel?
Ja, dat klopt. We willen u namelijk alleen e-mail of pushbericht sturen als dat echt nodig is. Daarom sturen we u maximaal 1 x per 8 uur een bericht over uw afspraak, tenzij u tussentijds bent ingelogd op Mijn Antonius.
Dat werkt zo:
- Heeft de poli een afspraak voor u ingepland? Dan ontvangt u een e-mail en/of pushbericht dat er informatie over uw afspraak klaarstaat in Mijn Antonius.
- Vervolgens plant een andere poli 2 uur later een tweede afspraak voor u in.
Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak niet ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u 1 e-mail of pushbericht. Daarmee weet dat er informatie beschikbaar is over uw afspraak. Als u inlogt op Mijn Antonius ziet u daar dat er twee afspraken voor u zijn gepland.
Bent u tussen het plannen van de 1e en de 2e afspraak wel ingelogd op Mijn Antonius? Dan ontvangt u over uw tweede afspraak wel e-mail of pushbericht. U heeft de informatie over uw eerste afspraak namelijk gezien toen inlogde, maar de informatie over uw tweede afspraak nog niet. Met een tweede bericht wijzen we u er daarom op dat er nieuwe informatie klaarstaat over een afspraak.
Krijg ik een e-mail en een pushbericht of een van de twee?
Gebruikt u
- Mijn Antonius op uw computer? Dan ontvangt u alleen een e-mailbericht.
- de Mijn Antonius-app op uw mobiele telefoon of tablet? Dan ontvangt u een pushbericht vanuit de Mijn Antonius-app en een e-mail. Ontvangt u liever één van de twee? Bij berichtinstellingen kunt u zelf instellen of u via een pushbericht of e-mail geïnformeerd wilt worden als er afspraakinformatie klaarstaat in Mijn Antonius.
Ik heb zelf een afspraak gemaakt via Mijn Antonius. Krijg ik dan ook een e-mail en/of pushbericht?
Nee, dan krijgt u geen e-mail of pushbericht over uw afspraak. U heeft bij het plannen immers zelf gekozen bij welke poli u een afspraak wilt inplannen en op welke datum en tijd en bent hier dus al van op de hoogte.
Wel ziet u uw afspraak terug in uw afspraakoverzicht, via Menu > Overzicht afspraken.
Krijg ik ook een e-mail of pushbericht als mijn afspraak wijzigt?
Ja, u krijgt bij de volgende wijzigingen een e-mail of pushbericht:
- als de datum, locatie, tijd van uw afspraak verandert.
- als het type verandert, bijv. van een afspraak in het ziekenhuis naar een telefonische afspraak of een videoafspraak.
Ik krijg teveel e-mails/pushberichten vanuit Mijn Antonius. Kan ik dit aanpassen?
Ja, dat kan. U kunt via Menu > Berichtinstellingen (in de Mijn Antonius-app via Menu > accountinstellingen> contactvoorkeuren) voor verschillende onderdelen zelf instellen of u wel of geen bericht wilt ontvangen en op welke manier (e-mail/pushbericht). Omdat het belangrijk is dat u op de hoogte bent van uw afspraken, kunt u de berichten over uw afspraken niet uitzetten.
U kunt uw communicatievoorkeur instellen voor berichten over:
- afspraken;
- berichten van uw zorgverlener/van het ziekenhuis;
- onderzoeksuitslagen en herhaalrecepten;
- vragenlijsten die voor u klaarstaan;
- taken die voor u klaarstaan.
Ik heb en naaste gemachtigd voor toegang tot mijn Mijn Antonius-omgeving. Ontvangt mijn naaste dan ook e-mails/pushberichten en informatie over mijn afspraken?
Ja, degene die u heeft gemachtigd krijgt ook een e-mail of pushbericht als er een afspraak voor u is ingepland en kan in Mijn Antonius ook uw afspraakbrief en -informatie bekijken.
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon?
De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.
- Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
- Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
- U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.