Zo gebruikt u Mijn Antonius

Afspraak maken in Mijn Antonius

U kunt voor de meeste specialismen zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week online een afspraak maken via Mijn Antonius. Op onze pagina Afspraak maken vindt u een overzicht van de specialismen waarbij u online een afspraak kunt maken, wijzigen of annuleren. Ook ziet in Mijn Antonius een overzicht van uw afspraken.

Let op: 

Heeft u uw afspraak via Mijn Antonius afgezegd, maar verslechtert uw gezondheidstoestand of heeft u twijfels of vragen? Neem dan altijd contact op met de poli.

Zo maakt u een afspraak 

Om in Mijn Antonius een afspraak te maken doorloopt u de volgende stappen: 

  • Log in op Mijn Antonius.
  • Klik links boven in beeld op Menu en klik vervolgens op Afspraak maken.
  • Klik op het specialisme waarbij u een afspraak wilt maken.
  • Geef aan of u voor uw eerste afspraak komt (hiervoor heeft u een verwijzing nodig) of dat u een vervolgafspraak wilt maken op verzoek van uw arts.
  • Doorloop nu de verdere stappen waarbij u onder andere een locatie, arts, datum en tijd kiest. Maakt u een vervolgafspraak? Dan kiest u dezelfde arts als bij uw eerste afspraak).
  • Nadat u uw afspraak heeft ingepland, vindt u deze terug in uw afspraakoverzicht in Mijn Antonius (klik op Menu en dan op Overzicht afspraken). Hier vindt u ook de afspraken die de poli voor u heeft ingepland. Uw volledige afspraakbrief vindt u terug in Menu Berichten > Afspraakberichten. 

Welke afspraken ziet u in Mijn Antonius? 

In het 'Overzicht afspraken' ziet u een overzicht van al uw afspraken: uw toekomstige afspraken en de afspraken die u heeft gehad. 

U ziet: 

  • Poliklinische afspraken; een afspraak met uw arts, een onderzoek of een behandeling).
  • Klinische afspraken; voor een opname of operatie. 
  • Afspraken op afstand: telefonische of videoafspraken.  

Veelgestelde vragen

Voorlopig is het nog niet mogelijk om een een videoafspraak met uw arts/zorgverlener te maken. 

Helaas kunt u niet voor alle specialismen via Mijn Antonius zelf online een afspraak maken. Bij ‘Afspraak maken’ vindt u een overzicht van de specialismen waarbij u een online afspraak kunt maken en bij welke specialismen u alleen telefonisch een afspraak kunt maken. Een medewerker van het St. Antonius Ziekenhuis doet dit daarom voor u. Voor vervolgafspraken geldt dat u de afspraak alleen zelf kunt inplannen als uw behandelaar de gegevens voor een afspraak voor u heeft klaargezet in Mijn Antonius.

Momenteel is het nog niet mogelijk voor alle specialismen om online een afspraak te maken. Als het specialisme waarvoor u een afspraak wilt maken niet in Mijn Antonius staat, dan kunt u de betreffende poli bellen voor een afspraak.

Als u zelf online een afspraak inplant dan kunt u kiezen op welke locatie u een afspraak wilt maken. U ziet in het overzicht op welke locatie u voor die specifieke afspraak terecht kunt. Ook telefonisch kunt u aangeven naar welke locatie uw voorkeur uitgaat. Dan proberen we daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Als u zelf een afspraak inplant dan kunt u kiezen bij welke arts u een afspraak wilt maken. Als u een controle afspraak wilt maken dan verzoeken wij u deze bij uw eigen behandelaar in te plannen.

Als u niet kunt op de geplande dag of tijdstip laat ons dit dan altijd zo snel mogelijk weten. Dan kunnen wij in uw plaats een andere patiënt helpen. Online kunt u tot uiterlijk 48 uur van te voren uw afspraak verzetten of afzeggen. Lukt dat niet, neem dan altijd telefonisch contact op met de poli. 

Een afspraak voor een opname of een operatie kunt u niet online verplaatsen of afzeggen. Neem hiervoor telefonisch contact op met de afdeling Voorbereiding Opname. 

Voor de meeste specialismen kunt u pas 8, 12 of 16 weken van tevoren een afspraak maken. De medewerkers van het betreffende specialisme kunnen u uitleggen hoeveel weken van tevoren u het beste uw controle of vervolgafspraak kunt maken. Dit verschilt per specialisme.

Ja, uw afspraakgegevens staan in Mijn Antonius. U ziet op welke locatie u verwacht wordt, naar welke poli u moet of welke route u moet volgen. Ook staan de datum, tijd en zorgverlener vermeld. Informatie over wat u moet meenemen naar uw afspraak ter voorbereiding op uw bezoek kunt u vinden op de website.

Als u de vragenlijst niet kunt zien via Mijn Antonius, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de betreffende poli. Zij kunnen voor u controleren of de vragenlijst is klaargezet.

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 
  • Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven