Veiligheid & privacy in Mijn Antonius
Hoe veilig is Mijn Antonius?
Wij gaan op een zorgvuldige en veilige manier om met uw gegevens. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Berichten met medische informatie worden niet verstuurd via de reguliere e-mail, maar blijven binnen de beveiligde omgeving. Meer informatie leest u hier in ons privacybeleid.
Hoe veilig is de inlogmethode van Mijn Antonius?
De veiligheid van uw medische gegevens staat voorop in ons ziekenhuis. De manier van inloggen op Mijn Antonius biedt dezelfde veiligheid als inloggen met DigiD. Er wordt namelijk gebruik gemaakt van een 2-factor authenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord altijd per sms-bericht een unieke code toegestuurd krijgt. Een extra stap om uw identiteit te controleren.
Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Uw gegevens in Mijn Antonius komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in Mijn Antonius gelden dezelfde regels als voor uw elektronisch patiëntendossier (EPD) dat we in het ziekenhuis gebruiken. Wij gaan uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk met uw persoonlijke gegevens om. Meer informatie leest u in ons privacybeleid.
Wie kunnen mijn gegevens in het medisch dossier inzien?
Alle medewerkers, die getraind, bevoegd en geautoriseerd zijn om te werken met het elektronische patiëntendossier (EPD) kunnen informatie inzien en/ of aanpassen in het EPD. In de praktijk is het echter zo dat alleen de betrokken zorgverleners of (balie)medewerkers uw dossier raadplegen of bewerken.
Met wie heb ik allemaal contact via Mijn Antonius? En kan ik zien wie dat zijn?
Op Mijn Antonius heeft u contact met een zorgverlener uit uw behandelteam. Indien u meer informatie over uw zorgverlener wilt hebben, dan kunt u vanuit uw afspraakgegevens doorklikken naar meer details over uw zorgverlener. Of u kunt meer informatie vinden op de website onder 'Specialisten'.
Mijn Antonius Helpdesk
Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:
- Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
- Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
- U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig.
- Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer of van uw tablet of telefoon? Dan kunt op locatie Nieuwegein terecht bij de vrijwilligers tijdens de computerinloop. Zij hebben de tijd om u rustig op weg te helpen. De vrijwilligers zijn aanwezig op:
- Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
- Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
- U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek.
Lees meer over de gegevens die u nodig heeft
Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:
- Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
- Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
- Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
- Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe.