Vraag en antwoord Mijn Antonius

Algemene vragen over Mijn Antonius

Mijn Antonius is een beveiligde, persoonlijke online omgeving voor patiënten van het St. Antonius Ziekenhuis. In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week zelf uw zorg regelen. U kunt (een deel van) uw medische gegevens inzien en een aantal zaken regelen, o.a. afspraken maken, herhaalrecepten aanvragen, vragenlijsten invullen etc. Bij de onderstaande vraag ziet u een volledig overzicht van alle mogelijkheden in Mijn Antonius.

In Mijn Antonius kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week:

  • afspraken maken
  • vragen stellen;
  • delen van uw medisch dossier bekijken;
  • uitslagen van uw onderzoeken inzien;
  • een overzicht van uw medicatie en allergieën inzien en wijzigingen doorgeven;
  • herhaalrecepten aanvragen;
  • bezoeksamenvatting inzien;
  • brieven aan uw huisarts en andere (externe) zorgverleners inzien;
  • een samenvatting van een deel van uw medische gegevens downloaden; 
  • vragenlijst invullen voor een afspraak of opname;
  • zien wie er in uw behandelteam zit(ten);
  • uw gegevens aanpassen.

Alle patiënten die in het St. Antonius Ziekenhuis komen voor onderzoek en/of behandeling, kunnen gebruik maken van Mijn Antonius onder behandeling zijn. In onze instructie leest u hoe u een Mijn Antonius-account kunt aanmaken.

U kunt via Mijn Antonius digitaal contact opnemen met uw zorgverlener wanneer u wilt en vanaf welke plek u wilt. Hierdoor kan het zijn dat u minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van Mijn Antonius.

Indien u via Mijn Antonius een uitgebreide schriftelijke consultatie met uw zorgverlener heeft dan kunnen aan een consult op afstand mogelijk kosten worden verbonden. Lees hierover meer bij Vergoeding van uw zorg.

U kunt Mijn Antonius ook gebruiken via een tablet en mobiele telefoon. Mijn Antonius is beschikbaar als app. U kunt de app 'Mijn Antonius' downloaden in de Appstore of via Google Play. 

Mijn Antonius wordt ondersteund door de volgende browsers:

  • Google Chrome (versie 38.x en hoger)
  • Internet Explorer (versie 10.0 en hoger) - tot juni 2021
  • Microsoft Edge
  • Mozilla Firefox (versie 33.0 en hoger)
  • Apple Safari (versie 6 en hoger)

Mijn Antonius Helpdesk

Heeft u vragen over Mijn Antonius of hulp nodig? Neem dan contact op met de Mijn Antonius Helpdesk:

  • Via e-mail: mijnantonius@antoniusziekenhuis.nl
  • Of telefonisch: T 088 320 81 00 (maandag t/m vrijdag van 09.00 -16.00 uur).
  • U kunt ook terecht bij medewerkers van de Centrale Receptie op de locaties Nieuwegein en Utrecht (maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur). Er is hiervoor geen afspraak nodig. 

    Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de computer, tablet of telefoon? 

    De vrijwilligers van het IDO-punt in Nieuwegein helpen u graag, ook met vragen over Mijn Antonius.

    • Maandag, woensdag en vrijdag: van 09.00 tot 11.00 uur
    • Dinsdag en donderdag: van 13.00 tot 15.00 uur
    • U vindt hen achterin de wachtruimte bij de apotheek. 

Vermeld in uw e-mail of aan de telefoon:

  • Uw naam en geboortedatum, de 4 cijfers van uw postcode en uw telefoonnummer (zodat we direct alle informatie hebben om uw melding goed af te handelen).
  • Wat is het probleem in Mijn Antonius en wanneer deed het zich voor?
  • Gaat het probleem over uw Mijn Antonius-account, dat van uw kind of dat van u als gemachtigde voor uw kind?
  • Voeg (indien mogelijk) een schermafbeelding of de tekst van de foutmelding toe. 
Terug naar boven