Wachttijden Ouderengeneeskunde
Actuele wachttijden
Het is drukker dan normaal in ons ziekenhuis. Hierdoor kan het voorkomen dat u langer moet wachten voor uw afspraak of behandeling. Soms kan het ook voorkomen dat wij niet-urgente ingrepen moeten uitstellen. Wij vinden het heel vervelend om deze maatregelen te moeten nemen en hopen op uw begrip.
Voor een afspraak is het niet altijd nodig om naar het ziekenhuis te komen. We proberen veel afspraken telefonisch of via video (beeldbellen) te doen.
Voor spoed kunt u in elk geval altijd bij ons terecht. Als u vragen heeft of u maakt zich zorgen, neem dan contact op met de betreffende poli.
Wachttijden Ouderengeneeskunde
De wachttijd (ook wel toegangstijd genoemd) is de tijd tussen het moment dat u een afspraak maakt tot het moment dat u bij ons terecht kunt voor uw polibezoek, onderzoek of behandeling. Uiteraard willen wij u graag zo snel mogelijk helpen en daarom doen wij onze uiterste best om eventuele wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Hieronder wordt de kortste, actuele wachttijd vermeld van Ouderengeneeskunde. Soms is de wachttijd langer, bijvoorbeeld als u graag door een bepaalde arts gezien wilt worden of als u een voorkeur heeft voor een specifieke locatie. Soms bent u sneller aan de beurt, bijvoorbeeld als de specialist vindt dat u sneller geholpen moet worden. Bij spoedgevallen gelden onderstaande wachttijden uiteraard niet.
Polikliniek | Actuele wachttijd in weken |
---|---|
Consult met arts in ziekenhuis Nieuwegein | 4 |
Consult met arts in ziekenhuis Utrecht | 4 |
Consult met arts op locatie Woerden | 4 |
De wachttijden worden maandelijks geactualiseerd. Laatst bijgewerkt op: 04-10-2022.
Wilt u onze wachttijden vergelijken met de wachttijden van andere ziekenhuizen? Kijk dan op zorgkaartnederland.nl/wachttijden.
Wachtlijstbemiddeling
Als u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u hierin ondersteunen, zodat u mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximale aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de zogenoemde ‘Treeknorm’), bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek (onderzoek) 4 weken. Voor een behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.