Home

Leveranciers

Welkom op de informatiepagina voor leveranciers van het St. Antonius Ziekenhuis. Hier vindt u alles wat u moet weten over onze inkoopprocedure, facturatie-eisen en algemene voorwaarden.

Inkoop bij het St. Antonius Ziekenhuis

De afdeling Inkoop van het St. Antonius Ziekenhuis is verantwoordelijk voor het inkoopbeleid en de coördinatie van de inkoop van goederen en diensten vanaf een bepaalde transactiewaarde.

Facturen & orders

Facturen gericht aan het St. Antonius Ziekenhuis moeten altijd voorzien zijn van een geldig ordernummer. Zonder ordernummer kan de factuur niet worden verwerkt en betaald. Omdat wij grotendeels werken met een vast assortiment, is het aantal leveranciers beperkt. Hierdoor kunnen onze leveranciers rekenen op een stabiel afzetvolume.

Leveringen mogen uitsluitend plaatsvinden op de officiële locaties en via centraal ontvangst van het St. Antonius Ziekenhuis. Een overzicht van deze afleverlocaties is te vinden via de volgende link: Locaties & routes | St. Antonius Ziekenhuis. Er mag nooit op een afwijkend adres geleverd worden.

Werkwijze

Bij het afsluiten of verlengen van contracten vraagt het St. Antonius Ziekenhuis altijd meerdere offertes op. Op basis van de ingediende offertes en vooraf vastgestelde criteria wordt een keuze gemaakt. Wij beoordelen leveranciers periodiek op verschillende prestatie-indicatoren, zoals:

  • Prijs
  • Leverbetrouwbaarheid
  • Compleetheid van leveringen
  • Defecten en productrecalls
  • Duurzaamheid

Deze beoordelingen vormen de basis voor verbeterafspraken en nieuwe doelstellingen. Met name strategische leveranciers worden kritisch geëvalueerd. Dit zijn leveranciers die bijdragen aan de kernactiviteiten van ons ziekenhuis, zoals:

  • Patiëntenzorg (diagnostiek, behandeling en verzorging)
  • Onderwijs
  • Onderzoek

Ook leveranciers die organisatiebreed leveren of een relatief hoge omzet hebben, kunnen worden beoordeeld.

Algemene inkoopvoorwaarden (AIVG 2022)

De algemene inkoopvoorwaarden van het St. Antonius Ziekenhuis zijn opgesteld om de risico’s voor onze organisatie te beperken en op een redelijke wijze bij de andere partij neer te leggen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen het St. Antonius Ziekenhuis en de verkopende partij.

In de algemene inkoopvoorwaarden staat beschreven wat een leverancier moet bieden en wat zij van ons mogen verwachten. Door volgens deze voorwaarden te werken, kunnen mogelijke conflictsituaties en misverstanden over afspraken worden voorkomen. Lees hier onze algemene inkoopvoorwaarden.

Vragen over inkoop of orders?

Heeft u vragen over een order of vermoedt u dat een order niet correct is? Neem dan contact op met de afdeling Inkoop via:

Waaraan moet een factuur voldoen?

Bent u leverancier en stuurt u ons een factuur? Een factuur wordt uitsluitend in behandeling genomen als deze aan onderstaande voorwaarden en wettelijke eisen voldoet:

  • Richt de factuur aan:
    St. Antonius Ziekenhuis
    T.a.v. de crediteurenadministratie
    Postbus 2500  
    3430 EM Nieuwegein
  • Vermeld indien nodig onze gegevens:
    • KvK-nummer 41177415
    • RSIN 002884136
    • BTW-nummer NL002884136B01
    • IBAN NL54RABO0130282111
  • Vermeld indien u als zelfstandig ondernemer werkzaamheden of diensten levert die te kwalificeren zijn als Uitbetaalde bedragen aan derden, uw:
  • Mail de factuur naar: facturen.saz@antoniusziekenhuis.nl
    • Let op: 1 factuur inclusief de bijlagen in pdf (alleen facturen, tekst en/of aanmaningen nemen we niet in behandeling).
  • Vermeld op de factuur een ordernummer, kostenplaats of projectnummer.
  • De factuur moet voldoen aan de wettelijke eisen, zoals de vermelding van het btw- en KVK-nummer. Bekijk hier de wettelijke factuureisen.

Facturen die per post gestuurd worden, worden niet in behandeling genomen. Facturen die niet aan bovenstaande voorwaarden en wettelijke eisen voldoen, worden ook niet in behandeling genomen.

Wij wijzen u erop dat het e-mailadres facturen.saz@antoniusziekenhuis.nl een no-reply adres is, waarmee alleen nieuwe facturen naar ons boekhoudsysteem kunnen worden gestuurd.

Vragen?

Heeft u een vraag over de status van een factuur? Neem dan contact op met de crediteurenadministratie via crediteurenadministratie@antoniusziekenhuis.nl of 088 320 85 10. 

Terug naar boven