OVV zet onderzoek instorten hellingbanen parkeergarage voort

Q-Park parkeergarage in Nieuwegein blijft voorlopig afgesloten

Parkeergarage Nieuwegein

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) gaat verder onderzoek doen naar het instorten van de hellingbanen van de parkeergarage van Q-park. Dat heeft de OVV vandaag bekend gemaakt. De parkeergarage blijft daardoor voorlopig afgesloten.

Op zondagavond 26 mei stortten door nog onbekende oorzaak de hellingbanen van de parkeergarage in. Daarbij vielen geen slachtoffers, maar de ravage is groot. Sindsdien is de parkeergarage afgesloten door de gemeente. De OVV richt zich in het onderzoek op het achterhalen van de directe oorzaak van de instorting en kijkt ook naar de bredere veiligheidsvraagstukken.

In de parkeergarage staan 143 auto's, vooral van ziekenhuismedewerkers, maar ook een aantal van patiënten en bezoekers. De gemeente Nieuwegein heeft de parkeergarage na het incident onveilig verklaard en daarom gesloten. Nu de OVV heeft gezegd verder onderzoek te willen doen betekent dit volgens de gemeente dat nog niet duidelijk is wanneer met opruim-en herstelwerkzaamheden begonnen kan worden. Ondertussen bereidt parkeerexploitant Q-Park wel de berging van de auto's voor. Lees meer hierover op de website van Q-Park.

Parkeren voor patiënten en bezoekers in Nieuwegein

We vinden het heel vervelend dat patiënten en bezoekers niet direct naast het ziekenhuis kunnen parkeren. We doen er alles aan om het ongemak zo klein mogelijk te houden. Inmiddels zijn er alternatieve parkeermogelijkheden gerealiseerd.

We vragen iedereen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of op de fiets naar het ziekenhuis in Nieuwegein te komen. Komt u toch met de auto? Dan kunt u parkeren bij parkeergarage Stadshuis of parkeergarage Theater. Daar zijn pendelbussen om u van en naar het ziekenhuis te brengen. Op deze pagina vindt u meer informatie over onze gewijzigde bereikbaarheid.