Monique Valentijn per 1 september nieuwe bestuursvoorzitter St. Antonius Ziekenhuis

Monique Valentijn

Monique Valentijn is benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van het St. Antonius Ziekenhuis. Valentijn is sinds 2020 lid van de Raad van Bestuur en verantwoordelijk voor de operationele bedrijfsvoering (COO). Een rol die ze gedreven en met aandacht voor de mens vervult. Ook zet ze zich met passie en als enthousiast trekker in voor de digitale zorgtransformatie. Ze is vanuit deze rollen goed zichtbaar in de organisatie en daarom voor velen een bekend en vertrouwd gezicht. Vanaf 1 september neemt Valentijn de rol van Luc Demoulin als bestuursvoorzitter over.

Huibert Pols, voorzitter van de Raad van toezicht: “Met deze benoeming kiezen we voor een inspirerende, toegankelijke voorzitter die het ziekenhuis al goed kent. Haar kwaliteiten passen bij de ambities om onze speerpunten verder te versterken en zorg samen met onze partners verder te transformeren. We zijn erg blij dat ze deze stap wil maken. Monique zal zich met kracht inzetten om de vooraanstaande positie van het St. Antonius als innovatief ziekenhuis verder te versterken.”

Monique Valentijn kijkt uit naar deze nieuwe rol: “Ik ben enthousiast dat ik mag voortzetten waar ik mij de afgelopen jaren met veel toewijding mee bezig heb gehouden. Nu vanuit een andere rol, waarin ik meer kan bijdragen aan het vormen van een sterk netwerk. Een positie die ik met liefde inneem. Mijn prioriteiten daarbij zijn om het St. Antonius slagvaardiger en duurzamer te maken en onze patiënten en medewerkers verder door de zorgtransformatie te leiden. Naar meer zorg zelf, thuis en digitaal. Waarbij we als ziekenhuis verder kijken dan de korte termijn en de eigen organisatie. Kenmerkend voor mij is dat ik naar buiten gericht ben, met aandacht luister, nieuwsgierig ben naar anderen en graag ruimte geef aan het oplossend vermogen van elke professional.”