Hellingbanen van parkeergarage naast ziekenhuis in Nieuwegein ingestort

Gewijzigde bereikbaarheid locatie Nieuwegein

locatie-nieuwegein-9597-uitsnede

Zondagavond 26 mei stortten de hellingbanen in van de Q-Park parkeergarage naast ons ziekenhuis in Nieuwegein. We zijn erg geschrokken en enorm opgelucht dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Als gevolg hiervan is het de komende tijd niet mogelijk om te parkeren in de parkeergarage naast ons ziekenhuis.

We vragen iedereen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of op de fiets naar het ziekenhuis in Nieuwegein te komen. Komt u toch met de auto? Dan kunt u parkeren bij parkeergarage Stadshuis of parkeergarage Theater. Daar zijn pendelbussen om u van en naar het ziekenhuis te brengen. Op deze pagina vindt u meer informatie over onze gewijzigde bereikbaarheid.

We beseffen dat het voor veel patiënten lastig is dat zij niet direct naast het ziekenhuis kunnen parkeren. We doen er alles aan om het ongemak zo klein mogelijk te houden en hopen op uw begrip.

Veelgestelde vragen

Update 28 mei

Vanaf 29 mei leveren we weer alle zorg vanuit locatie Nieuwegein. Waar mogelijk gebeurt dit via een telefonische afspraak of videobellen. Soms wordt een afspraak nog verplaatst naar een andere locatie. Als u niet wordt gebeld, gaat uw afspraak gewoon door zoals gepland. Informatie over uw afspraak ontvangt u via sms, Mijn Antonius of in de afspraakbevestigingsbrief.

We vragen iedereen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of op de fiets naar het ziekenhuis in Nieuwegein te komen. Op deze pagina leest u meer over de andere mogelijkheden.

Bekijk hier het videobericht van onze voorzitter van de Raad van Bestuur, Luc Demoulin.

Update 27 mei

Op dinsdag 28 mei wordt vrijwel alle zorg weer gegeven. De poliklinische afspraken worden waar mogelijk omgezet naar een telefonische- of videoafspraak. Wanneer u niets van ons hoort, verandert er niets aan uw afspraak en gaat deze door zoals gepland. De parkeergarage blijft voorlopig gesloten en is niet toegankelijk. Het is onduidelijk hoe lang dit zal duren.

We vragen u met het openbaar vervoer of met de fiets naar ons ziekenhuis in Nieuwegein te komen, of u te laten afzetten bij de hoofdingang van het ziekenhuis (Kiss & Ride). Heeft u extra begeleiding nodig? Onze vrijwilligers staan voor u klaar. Ze zijn aanwezig in het ziekenhuis, direct na hoofdingang.

Voor actuele informatie over het openbaar vervoer en dienstregelingen kunt u terecht op de websites van U-OVSyntus of 9292.nl.

Komt u toch met de auto? Dan kunt u parkeren bij parkeergarage Stadshuis of parkeergarage Theater. Daar zijn pendelbussen beschikbaar om u van en naar het ziekenhuis te brengen. De pendelbus rijdt tussen 06.30 en 21.00 uur en vertrekt elke 6 minuten. Elke 12 minuten vertrekt er een pendelbus die geschikt is voor rolstoelgebruikers.

Houd rekening met ongeveer 30 minuten extra reistijd. Lopen vanaf parkeergarage Stadshuis of parkeergarage Theater naar het ziekenhuis duurt ongeveer 10 tot 15 minuten. Op de plattegrond vindt u meer informatie over de looproute.

Wij begrijpen dat de huidige situatie erg vervelend is. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te regelen. Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw begrip.

Bericht 26 mei

Zondagavond 26 mei stortten de hellingbanen in van de Q-Park parkeergarage naast ons ziekenhuis in Nieuwegein. We zijn erg geschrokken en enorm opgelucht dat er geen slachtoffers zijn gevallen. De Veiligheidsregio Utrecht stelde dat zondagnacht vast na intensief onderzoek in de garage met speurhonden en drones.

Ook is bevestigd dat geen sprake is van instortingsgevaar voor de totale garage. In het ziekenhuis zelf hoefden geen afdelingen ontruimd te worden. Iedereen die in het ziekenhuis was en naar huis wilde, hebben we geholpen om naar huis te kunnen. De parkeergarage blijft voorlopig gesloten en is niet toegankelijk. Het is onduidelijk hoe lang dit gaat duren. Informatie over de gewijzigde bereikbaarheid vind je op deze pagina.

Op maandag 27 mei alleen spoedzorg en zorg op verpleegafdelingen in Nieuwegein

Omdat patiënten, bezoekers en medewerkers de komende tijd niet kunnen parkeren in de parkeergarage van Q-Park hebben we de moeilijke beslissing moeten nemen alle geplande fysieke behandelingen en bezoeken in het ziekenhuis in Nieuwegein voor maandag 27 mei af te zeggen. Uitzondering daarop zijn behandelingen die echt niet kunnen wachten, waaronder hematologie, dialyse en spoed interventiecardiologie. Deze patiënten proberen we zo snel mogelijk te bereiken. Waar mogelijk wordt de afspraak vervangen door een telefonisch of videoconsult.