Koning bezoekt St. Antonius Woerden

koning bezoekt woerden 2

Koning Willem-Alexander bracht woensdagmiddag een bezoek aan de gemeente Woerden. De koning kwam ook langs bij het St. Antonius Ziekenhuis in Woerden, waar hij met inwoners en een arts in gesprek ging over veranderingen in de zorg.

Het bezoek van koning Willem-Alexander aan Woerden stond in het teken van de ontwikkeling die de gemeente doormaakt op het gebied van wonen en leefbaarheid. Ook de zorg is hierbij een belangrijk thema.

Veranderingen in de zorg

Na ontvangst door Luc Demoulin, bestuursvoorzitter van het St. Antonius, ging de koning in gesprek over veranderingen in de zorg en de herinrichting van het ziekenhuisterrein. Hij sprak met inwoners van de gemeente, en ook met een arts van het St. Antonius. Internist Bart Rovekamp vertelde over nieuwe ontwikkelingen, zoals thuismonitoring en de opzet van een expertisecentrum voor ouderen.

koning bezoekt woerden
koning woerden 6
koning bezoekt woerden 3
koning bezoekt woerden 4

Na het bezoek aan ons ziekenhuis ging de koning nog langs bij verschillende andere plekken in de gemeente, zoals nieuwbouwproject De Houttuin, een melkveebedrijf en buurtcentrum De Plint.

Foto's: gemeente Woerden

Lees meer over passende en toekomstbestendige zorg in Woerden