Joris van Eijck versterkt Raad van Toezicht

Joris van Eijck

De Raad van Toezicht van het St. Antonius Ziekenhuis wordt per 1 juli versterkt door Joris van Eijck. Hij volgt hiermee Edgar Koning op, wiens benoemingstermijn afloopt.

Joris (1977) heeft in verschillende rollen een lange staat van dienst in de gezondheidszorg in binnen- en buitenland. Na een periode als consultant heeft hij onder andere gewerkt als directeur en interim-bestuurder in het AMC Amsterdam, manager bij Universitätsklinikum Düsseldorf, directeur Zorg bij zorgverzekeraar Menzis en algemeen directeur bij Equipe Zorgbedrijven.

Taskforce Juiste Zorg op de juiste plek

Sinds 2023 is hij initiatiefnemer van GelijkGezond in onze eigen regio Utrecht, waar Joris ook woont. In die rol richt hij zich op het verhogen van het aantal gezonde levensjaren van mensen met een minimuminkomen en het verkleinen van gezondheidsverschillen. Ook was hij onder andere lid van de landelijke Tasforce ‘Juiste Zorg op de Juiste Plek’, lid van de commissie-Bos over de toekomst van de zorg voor thuiswonende ouderen en lid van de Kwaliteitsraad van Zorginstituut Nederland. Sinds 2023 is hij lid van de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving. Joris zal Edgar binnen de Raad van Toezicht opvolgen in de rol van lid van de Auditcommissie.

Huib Pols: “Met zijn brede kennis van de zorgsector en opgedane ervaring over de bedrijfsvoering binnen zorgorganisaties vormt Joris een waardevolle toevoeging aan onze Raad van Toezicht. Ik kijk dan ook erg uit naar onze samenwerking. Tegelijk wil ik Edgar Koning hartelijk bedanken voor zijn grote inzet voor ons ziekenhuis in de afgelopen jaren”.