Hans van der Hoeven en Ronnie van Diemen nieuwe leden Raad van Toezicht St. Antonius Ziekenhuis

Hans van der Hoeven en Ronnie van Diemen

Deze maand verwelkomt de Raad van Toezicht van het St. Antonius Ziekenhuis twee nieuwe leden: Hans van der Hoeven en Ronnie van Diemen. In de komende maanden nemen zij de verantwoordelijkheden over van Didi Braat, wiens benoemingstermijn eind dit jaar afloopt. Beide leden gaan zich in hun nieuwe rol primair richten op de thema’s Kwaliteit, Veiligheid en HR.

Ronnie (1958) kent de gezondheidszorg en ook het St. Antonius goed. Ze is opgeleid als kinderarts en was tussen 1993-2003 afdelingshoofd en opleider Kindergeneeskunde in het St. Antonius Ziekenhuis. Daarna heeft ze onder andere gewerkt als hoogleraar-directeur onderwijs en opleiden bij het VUmc, voorzitter van de Raad van Bestuur van GGZ Oost Brabant, als inspecteur-generaal bij de IGJ en directeur-generaal Curatieve Zorg bij het ministerie van VWS. Sinds 2023 is ze voorzitter van de brancheorganisatie Jeugdzorg Nederland. Ze heeft een sterke focus op het verbeteren van de zorgkwaliteit en het lerend vermogen van zorgorganisaties.

Ook Hans (1958) heeft brede ervaring in de zorg. Hij heeft een achtergrond als intensivist en heeft in die rol gewerkt in het LUMC en het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Sinds 2003 is hij hoogleraar en afdelingshoofd Intensive Care in het Radboudumc in Nijmegen. Daarnaast heeft hij vanuit verschillende advies- en commissierollen op landelijk niveau een bijdrage geleverd aan actuele thema’s als kwaliteit & veiligheid, concentratie van zorg en het verminderen van registratiedruk. Hans brengt daarnaast als ervaringsdeskundige een belangrijk perspectief mee.

Huibert Pols, voorzitter van de Raad van Toezicht, is blij dat beide leden nu al kunnen toetreden. Dat geeft ruimte voor een warme overdracht met Didi. Allebei brengen ze geheel eigen ervaringen mee en ze kennen zowel de werkvloer als de landelijk actuele thema’s in de zorg van nabij.”