Auto's begane grond uit Q-park garage gehaald

Q-park parkeergarage NG

De eerste 15 auto’s zijn vandaag uit de parkeergarage van Q-Park bij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein gehaald. Het gaat om auto’s die op de begane grond van de parkeergarage stonden in een gebied dat door de gemeente Nieuwegein als veilig is aangemerkt.

Nadat de gemeente Nieuwegein daarvoor het licht op groen zette, reed een bergingsbedrijf de wagens naar buiten. Vervolgens werden ze voor een schoonmaakbeurt naar elders afgevoerd. Daarna krijgen de eigenaren hun auto terug.

Marc Koster, lid Raad van Bestuur: "We zijn blij dat tenminste de eerste vijftien automobilisten hun auto nu terug krijgen. Tegelijkertijd hoop ik dat ook de overige 128 automobilisten daarop niet al te lang meer hoeven te wachten. We doen er alles aan om dat te bespoedigen, maar beseffen ook dat het onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid grondig en in alle rust moet plaatsvinden.”

Complexer

De berging van de auto’s op de hogere etages zal door het ontbreken van de hellingbanen complexer zijn dan van de auto’s op de begane grond. Voorlopig blijft de garage op last van de Onderzoeksraad Voor Veiligheid en de gemeente Nieuwegein nog afgesloten. Q-Park werkt intussen aan plannen voor deze tweede bergingsfase.

Het zal nog geruime tijd duren voor de garage vrijgegeven, opgeruimd en hersteld is. Tot die tijd kunnen patiënten en bezoekers parkeren in de garages Theater en Stadshuis in het centrum van Nieuwegein. Pendelbussen brengen hen vervolgens naar en van het ziekenhuis. Medewerkers parkeren op P+R-terreinen verder weg en kunnen met bussen naar het ziekenhuis.