Ziekenhuis Nieuwegein

Met de auto naar St. Antonius Ziekenhuis Nieuwegein

LET OP:  Helaas kunt u voor onbepaalde tijd niet parkeren in de parkeergarage naast het ziekenhuis in Nieuwegein. Wij begrijpen dat de huidige situatie erg vervelend is. We doen ons best om alles zo goed mogelijk te regelen. Onze excuses voor het ongemak en hartelijk dank voor uw begrip.

We vragen u met het openbaar vervoer of met de fiets naar ons ziekenhuis in Nieuwegein te komen, of u te laten afzetten bij de hoofdingang van het ziekenhuis (Kiss & Ride). Heeft u extra begeleiding nodigBijvoorbeeld omdat u moet wachten op uw naaste die de auto parkeert? Dan staan onze vrijwilligers voor u klaar. Zij staan in het ziekenhuis, direct na hoofdingang.

Komt u toch met de auto?

Om overlast voor omwonenden te voorkomen, vragen we u gebruik te maken van onderstaande parkeergarages en niet in de wijk te parkeren.

Pendelbussen naar het ziekenhuis

U kunt parkeren bij parkeergarage Theater of parkeergarage Stadshuis. Daar zijn pendelbussen aanwezig om u van en naar het ziekenhuis te brengen. De pendelbus rijdt tussen 06.30 tot 21.00 uur en vertrekt elke 6 minuten. Elke 12 minuten vertrekt een pendelbus die geschikt is voor rolstoelgebruikers.

Houd rekening met ongeveer 30 minuten extra reistijd. Lopen vanaf parkeergarage Theater of parkeergarage Stadshuis naar het ziekenhuis duurt ongeveer 10 tot 15 minuten. Op de plattegrond vindt u meer informatie over de looproute.

Pendelbus op zaterdag

Blauwe streep

In verband met de weekmarkt op zaterdag staan de pendelbussen naar het ziekenhuis dan voor het politiebureau aan de Schakelstede. Een blauwe streep geeft de looproute van ongeveer 150 meter aan van parkeergarage Theater tot dit opstappunt. De halte staat ook met borden aangegeven.

Bushalte pendelbus zaterdag

Veelgestelde vragen over o.a. parkeren in Nieuwegein

Na verwijzing door de huisarts, kunt u bij uw bezoek aan de Spoedeisende Hulp in Nieuwegein parkeren op de parkeerplaats voor de Spoedeisende Hulp. Volg hiervoor vanaf de openbare weg de borden ‘Spoedeisende Hulp’ en meldt u bij de slagboom.

Als u met de auto naar locatie Nieuwegein reist, kunt u uw auto ook parkeren in het Transferium Westraven langs de A12 bij Utrecht. U kunt hier vervolgens de sneltram richting IJsselstein of Nieuwegein-Zuid  nemen. Deze brengt u binnen 10 minuten voor de deur van het ziekenhuis zodat u geen last heeft van parkeerproblemen.

Halen en brengen

Naast de ingang van de parkeergarage vindt u de hoofdingang van het ziekenhuis. Het terrein voor de hoofdingang biedt voldoende ruimte om patiënten af te zetten en op te halen. Ook de taxistandplaats bevindt zich daar.

Meer informatie

Wilt u meer weten over parkeren bij het St. Antonius Ziekenhuis? Stuur dan een e-mail naar: parkeren@antoniusziekenhuis.nl.