Patiëntparticipatie en patiëntervaringen
Patiënten hebben unieke kennis en ervaring, die kunnen bijdragen aan betere zorg en daarmee aan een betere kwaliteit van leven. Om waardevolle zorg te kunnen leveren, nemen we die kennis en kunde van patiënten en zorgverleners mee in het verbeteren van de zorg op ziekenhuis breed niveau (collectief) en op individueel niveau tijdens uw eigen behandeltraject. Wij waarderen het zeer als u uw mening of ervaring met ons deelt, via:
- uw arts of verpleegkundige
- de klachtenfunctionaris
- de Tiptop-app
- patiëntverhalen
- het St. Antonius Patiëntenpanel
- onze tweejaarlijkse Patiëntervaringsmeting
- de St. Antonius Radar
- PROMs (ervaring met de behandeling)
Zo vragen we patiënten of panelleden bijvoorbeeld regelmatig om online deel te nemen aan een onderzoek of om mee te denken in een co-creatiesessie of focusadviesgroep in het ziekenhuis. Soms lopen we met patiënten mee tijdens hun 'reis' in het ziekenhuis (patiëntjourney). Of delen ze hun ervaring of beoordeling via Zorgkaart Nederland. Allerlei manieren om de kennis en kunde van patienten en zorgverleners in het zorgproces op te halen en in te zetten voor het verbeteren van onze zorg.