Nieuwsoverzicht Kankercentrum

Borstkankerpatiënten in de watten gelegd tijdens Verwenochtend

Oktober = borstkankermaand

Verwendag04

Op woensdag 16 oktober, tijdens borstkankermaand, vond in het St. Antonius Ziekenhuis Utrecht de jaarlijkse verwenochtend voor (ex-)borstkankerpatiënten plaats. Patiënten konden genieten van allerlei verwenmomenten.

Van massages en gezichtsbehandelingen tot het lakken van nagels; patiënten konden tijdens de verwenochtend genieten van allerlei verwenmomenten en werden in de watten gelegd. Om even tot rust te komen, konden ze ook meedoen aan yogalessen en mindfulness-sessies. De creatieve workshops voor het maken van armbandjes en wenskaarten zorgden voor veel plezier en verbinding.

De ochtend werd traditiegetrouw afgesloten met een modeshow van protheselingerie en badkleding. Alle deelnemers kregen een goodiebag mee met lekkere verzorgingsproducten die kosteloos waren geschonken door verschillende leveranciers.

Verwendag
Verwendag06
Verwendag05

De deelnemers lieten weten genoten te hebben en het een zeer geslaagde ochtend te vinden! De verwenochtend voor (ex-)borstkankerpatiënten is inmiddels een mooie traditie geworden in et St. Antonius Ziekenhuis; in 2018, 2019, 2021, 2022 en 2023 vond deze activiteit ook al plaats. De ochtend is georganiseerd door het Borstcentrum, vrijwilligers van het Buddyhuis samen met KMI homecare.