Agenda-overzicht

Informatiemarkt over palliatieve zorg

9 t/m 13 oktober op locaties Nieuwegein, Utrecht en Woerden

Voeg toe aan agenda

Van 9 t/m 13 oktober organiseert het St. Antonius Ziekenhuis een informatiemarkt over palliatieve zorg.

14 oktober is het de internationale dag van de Palliatieve Zorg. Om u over dit onderwerp te informeren, organiseert het St. Antonius Ziekenhuis deze week op de locaties Nieuwegein, Utrecht en Woerden een kleine informatiemarkt voor patiënten en bezoekers.

Organisaties op het gebied van palliatieve zorg zijn aanwezig. Zo geven afgevaardigden van verschillende hospices uit de regio informatie over hospicezorg. En vrijwilligers van St. Wensambulance zijn aanwezig op de locaties Nieuwegein en Utrecht om uitleg te geven over het waardevolle werk dat zij mogen doen.

Praktische informatie

De informatiemarkt vindt plaats van maandag 9 t/m 13 oktober op onze locaties Nieuwegein (tegenover de centrale receptie), Utrecht (vlak bij de centrale receptie) en Woerden (in de buurt van het restaurant) tussen 09.00 en 16.00 uur.

• In Nieuwegein zijn aanwezig: Proxima Terminale Zorg, Stichting Ambulancewens en het Centrum voor Levensvragen
  • In Utrecht zijn aanwezig: StadsHospice Utrecht, Stichting Ambulancewens en De Levensclub (op 11 en 12 oktober)
  • In Woerden is aanwezig: de Stichting de Mantelmeeuw. Hier staat ook de informatiewand van Samen Sterk sterk thuis Woerden

Palliatieve zorg

We worden steeds ouder en kwetsbaarder, de complexiteit van zorg neemt toe en de behandelmogelijkheden breiden zich uit. Samen beslissen, de juiste zorg op de juiste plek en passende zorg worden steeds belangrijker in onze maatschappij en in ons ziekenhuis. Palliatieve zorg, gericht op de individuele patiënt, draagt hieraan bij.