Agenda-overzicht

Bijeenkomst voor mannen met kanker

In het kader van Wereldkankerdag

Voeg toe aan agenda

4 februari is het Wereldkankerdag. In samenwerking met het Buddyhuis besteedt het Kankercentrum van het St. Antonius Ziekenhuis met diverse activiteiten aandacht hieraan. Zo vindt op woensdag 7 februari een informatiebijeenkomst plaats voor mannen met kanker.

Veel mannen met kanker en hun omgeving worstelen vaak met het ziek zijn. Er is verrassend weinig houvast in dit soort situaties en mannen hebben dan snel de neiging zich terug te trekken en het over zich heen te laten komen. Dit terwijl er vaak nog zoveel waardevols te delen en beleven is in deze fase.

De informatiebijeenkomst wordt begeleid door Kasper Klaarenbeek, zelf kankerpatiënt en auteur van het boek Echt de Sjaak dat hij speciaal schreef voor ongeneeslijk zieke mannen, de mensen om hen heen en professionals. Tijdens de bijeenkomst gaat Kasper met de groep in gesprek over thema's die in zijn boek voorkomen en bij de deelnemers leven: hoe leer je leven met je ziekte, hoe praat je erover, wat is nog belangrijk, wat komt er allemaal bij kijken en wat wil/moet je ermee?

Het belooft een interactieve sessie te worden, waarin ruimte is om ervaringen te delen, vragen te stellen én waarin ook gelachen mag worden.

Praktische informatie en aanmelden

• Wat: bijeenkomst specifiek bedoeld voor mannen die leven met kanker of kanker hebben gehad.
  • Wanneer: woensdag 7 februari van 09.00 tot 11.30 uur.
  • Waar: St. Antonius Ziekenhuis Utrecht. De bijeenkomst start in de Antonius Lounge (1e verdieping, naast de winkel van Vermaat. Na afloop is hier ook gelegenheid om met elkaar na te praten.)
  • Aanmelden: u kunt zich aanmelden door dit formulier in te vullen. Het maximum aantal deelnemers is 25 personen. Meld u dus snel aan.

We zien u graag op 7 februari.